Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 30 oktober 2009 20:43

haha, vann just 175 pund på bingon!!! Alltså nästan 2000 spänn!!! Har inte spelat på hur länge som helst, och i vicket fall 'är det för gratispengar, å så vann jag 175 pund första gången jag loggar in på flera veckor!!!


Can you believe it!! Det kan inte jag,,, woooohhh

Av Malin - 26 oktober 2009 18:52

Jo ni, trogna läsare, en ytterst sällsynt sak har hänt här hemma. Sker inte ofta, det kan jag lova er. Det tog en hel helg, men nu är det äntligen färrdigt. "Vad?" undrar ni såklart nu. Jo, det ska jag ta och tala om:


Jag har städat mitt rum. Alltså städat städat. Golv till tak, byrålådor och skrivbordslådor, säng och bokhylla. Till och med satt upp nya gardiner som jag vart supernöjd med, och så har jag plockat fram alla ljusstakar & lyktor och fyllt hela rummet med. Otroligt fint & mysigt blev det!


  


För er som aldrig sett mitt rum kan jag talaom att det är en aning övermöblerat. På några få futtiga kvadratmeter så samsas min säng, mitt skrivbord, en garderob, en jätte-kvadratisk bokhylla fr Ikea, en stor byrå. en rotting-gungstol, 2 köksstolar, och f.r.o.m igår även en lådhurts från köket som fick göra plats för en diskmaskin.

Jag har typ en 60 cm gång mellan säng, byrå & skrivbord på ena sidan (som ni ser) och hylla & garderob på den andra väggen.

Blir alltså rörigt rätt lätt, och det i kombination med att jag är så långt från bekymrad om ordning och reda man kan komma, ger resultat katastrof. Men nu är det fixat, och jag känner mig konstigt lycklig så fort jag kommer in i det. Skööööööönt!

Av Malin - 25 oktober 2009 21:51

Hej, jag heter Malin och är beroende.


Jag vet, nu chockar jag er, eller hur? Måste erkänna att jag är förvånad själv. När jag fick idén att kolla upp det lite så kunde jag aldrig att ha gissat att det skulle bli såhär. Jag menar, det har ju inte pågått någon längre tid... Men jag var hooked från första början. Så nu sitter jag här, med mindre och mindre pengar, ägnar timmar åt att försöka hitta något bättre, och förbannad när jag inte får det/den.


Är det någon som vet vad jag talar om? Någon som har haft samma känsla av "måste ha!"? Och lyckan, eller nåja, glädjen iallafall, när man vinner? Jag vet att ni är flera stycken, vet att det hänt er också. Många av er slår nog ifrån sig nu och säger "Aldrig, inte jag inte". Haha, säger jag.


För vem kan säga att de inte blir lycklig & glad av att shoppa loss? Kan du ärligt säga att det inte är en av dina favoritstunder i livet, när du kommer hem och packar upp massa prylar? Att det inte är fantastiskt kuligt att fynda skatter, hitta just dom skorna, få partydressen för halva priset, köpa boken man väntat på i flera år?

Senaste dygnet har jag köpt tre dvd-filmer för löjliga summor, (1:-, 2:- och 6:- st) och massor med med scrapbook-grejer, och jag kan inte sluta! Jag har blivit biten av pyssel-monstret, har hamnat i en strömvirvel av köplust, det finns ju så mycket!!!


Ja, jag snackar alltså om Tradera.com. Världens roligaste webbplats i mitt universum just nu (fuck farmville!) och jag har blivit totalt förlorad i online-fyndens magiska värld. Jag är som ett litet barn i en leksasaffär. Nej, bättre: som ett litet barn måste ha kännt sig på MJs Neverland-ranch! Jag är totally addicted!


Va? Men hallå? Vad trodde Ni jag menade då????


Tungan ute



Av Malin - 21 oktober 2009 14:26

Kolla in det här coola klippet med Ellen som dansar ihop med finalisterna från So You Think You Can Dance s. 5:



Av Malin - 19 oktober 2009 13:30

... har jag myggbett på tår och armar. Å andra sidan såg det ut så här ute imorse:

  

Av Malin - 18 oktober 2009 14:13

Ikväll ska jag och mina homegirls på teater. De spelar sista föreställningen av nå´t som heter Maran på Folkets Hus, och tydligen var det inte så mycket folk så vi som jobbar där får gå gratis. Tror inte det är nå´t vidare kul (handlar om Sandviken på 60-talet eller nå´t sån´t) men bara kul att göra nånting. Så idag blir vi riktigt kulturistiska! Glad


På torsdag däremot, då ska det bli riktigt kul. Då är det dansuppvisning på teatern istället, en fransk-algerisk grupp som tydligen dansar street, break & massa kul. Så det ser jag fram emot supermycket! Ska ju jobba där innan oxå, så är ju redan där. Kan det bli bättre? Flört

Av Malin - 16 oktober 2009 19:56

Av Malin - 15 oktober 2009 21:52

Så uttråkad idag... Så nu ska jag lägga mig supertidigt och fortsätta min omläsning av Harry Potter. Började med fyran för ett par dagar sen och har femman som väntar sen. Har dock inte läst ettan till trean sen jag läste dem första gången för flera år sen... Får se till at göra nå´t åt det.


Ska ta en slurk hostmedicin nu & krypa ner. Hoppas jag kan bidra med nå´t intressantare inlägg inom kort.


Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards