Alla inlägg under december 2008

Av Malin - 20 december 2008 22:38

Idag har jag ägnat hela dagen åt att städa och julpynta mitt rum hemma hos mamma. Har haft så mycket sista tiden så inte hunnit med i juletiden. Men nu äntligen har jag tid att andas och under dagen har julefriden så sakteliga kommit smygande. (Det blev supermysigt i mitt rum!) Vill inte gå därifrån överhuvudtaget. =o)


Skulle ha jobbat nu ikväll, bara några timmar, 20-01, men det var inget jag såg fram emot speciellt mycket (ungdomsdisco, sälja godis & läsk (till de 7 st som handlar) och servera 798 liter vatten till dom fulla små djävlarna. Tog man betalt för vatten skulle jag blitt miljonär.)

Hur som helst så blev det inställt, chefen ringde ett par timmar innan och berättade. Vilken lättnad!!!


Dagens Goda Gärning: Körde en farbror i Kungsgården från Konsum till kyrkan. Han skulle på en konsert, det ösregnade och han var lite sen. Och inte är jag den som sviker en medmänniska i nöd.


Måste ut med vovven nu, lägger ut bilder så ni får sehur julefint det blev. (Fast så svårt att få bra bilder, men ni ser på ett ungefär iallafall =o)



Av Malin - 17 december 2008 23:37

Nu har jag julstädat (nåja, plockat uncdan lite grejer och diskat) så att det kommer vara någorlunda fräscht när jag kommer tillbaka hit nästa år. (Vad konstigt det låter =o) och så har jag packat lite prylar att ta med hem. Skolböcker och smutstvätt mest.

Alla ritgrejer också, om jag får en stund över hemma.


Åker härifrån tidigt imorrn, billigaste tåget gick 10.13 Skönt att vara hemma tidigt iallafall, hinner jag vila lite innan jobb på fredag.


Längtar tills tisdag så jag får åka och shoppa lite. Ska jula lite i helgen på mitt rum också, så man får lite julkänsla. Svårt att tro att det gått så fort.


Nä, nu måste jag kolla lite karta på eniro el. nåt. så jag kan förklara hur Tini ska hitta hit. Känns som en väldigt svår utmaning faktiskt, som att jag knappt hittar alls själv häromkring. Kan bli spännande...

Av Malin - 17 december 2008 16:21

Startade dagen lite halvdåligt med att försova mig, andra dagen tillbax. La mig supertidigt igår kväll, (22.00) men av nån anledning kunde jag bara inte somna! Låg och vände & vred mig i flera timmar medans massa tankar rusade genom skallen. (Mest var det "Måste Sova Nuuu!") Sista gången jag kollade på klockan var den 04.13 Nästa gång var den 09.54 Och jag var officiellt väldigt sent ute.

Kom till skolan lagom till lunch vid 11, sen blev det repetition på alkohollagen och därefetr prov. Kändes inte speciellt svårt (antar att jag har lite fördel av att jag gått samma kurs två ggr innan. Skönt att slippa oroa sig över nåt för en gångs skull.)


Efter det gjorde jag engelska-provet (som i min uppfattning var som ett dåligt skämt).


Svårt att fatta att det är jullov, eller jul överhuvudtraget för den delen. Iallafall här i Nyköping. Hemma var det massa snö och minusgrader, här är det regn och 10 plus. Missar "julfesten" med klassen ikväll också. Känns så himla tråkigt. Längtar till nästa år när man har mer pengar och kan ta igen lite.


Åh, men ikväll så får jag celebert besök från Malta! Det är Tiniwini som dyker upp på min tröskel ikväll (om hon hittar fram =o) ) och det ska bli jäkliogt spännande! Har inte träffat henne sen mitten av juni, och då var det bara några veckor som vi umgicks och lärde känna varann. Ändå känner jag mig på nåt konstigt sätt så nära denna underbara person, och kan inte riktigt förstå varken hur länge sen vi sågs eller hur kort tid vi känt varann.


Nu ska jag ta och städa lite och bädda Tinis säng tills hon dyker upp. Har ju egen svensk julskinka att bjuda på när hon kommer hit också. =o) 

Av Malin - 16 december 2008 16:04

Kände mig så himla välkommen i skolan idag. Var ju ett tag sen jag var här (var lite nervös för att komma tillbaka, folk har ju såklart underat vart jag varit. Bara det känns ju jobbigt, massa frågor som jag eg kan ge nåt svar på.) Men allt kändes ändå bra idag.

Fick massa kramar och insåg (återigen) hur mycket jag saknat det här.


Skönt att vara tillbaka.

Av Malin - 15 december 2008 21:56

Ja, det är sant! Klarade världens svåraste vinprov. Fick det konfirmerat igår när jag läste min mail (för första gången på typ 2 v) och hade fått ett mail av Hasse.

86 % rätt, (räknade ut att det blir 43 av 50!) och högsta betyget!

Jag menar herregud!!! Jag var så himla nervös att jag inte klarat det, jag hade redan räknat med att betala 1200 för att göra om det. Alltså, det är ju helt sanslöst!!! Det går inte att förklara känslan... Jag har haft sån ångest över att jag inte pluggade mer innan (sista veckan satt jag typ dygnet runt, men hade ju kunat börja lite tidigare), och önskade att jag kunde göra om allt och börjat plugga direkt när vi fick boken.

Lyckan är total.


Kom tilbaka till Nyköping idag efter en tids frånvaro. När jag satt på bussen från tåget och åkte genom stan så insåg jag hur mycket jag saknat att vara här. Inte förrns nu, när jag varit borta ett tag, har jag insett hur hemma jag verkligen känner mig här. Hur bra jag egentligen trivs. Med lägenheten, stan, och speciellt personerna jag lärt känna.


Jag var så himla sugen på julskinka när jag satt på tåget, så gick in på min lokala Coop-butik och hoppades på att dom hade nå´t färdigskivat i disken, lite fralla & senap. Fångade en liten Coop-tant som hittade ett paketr skivat åt mig, det var typ 500 g och såg lite mystiskt grått ut. Frågade vad det kostade och hon kollade upp det på terminlaen: 65 spänn (134:- per kg). Hmm, tänkte jag. Har ju inte miljoner kvar så här sista veckan före lön, så lät lite väl m 70 kr för lite pålägg. Men tanten gick igång som fan när hon såg priset (hon insåg väl att det lät lite mkt) och hon påpekade oxå att den såg lite konstig ut. Därefter styrde hon mig mot disken med hela skinkor, började rabbla siffror (69:- kilot), tillagningssätt (bara en stund i ugnen) och griljeringar (lite senap, ägg och så ströbröd på toppen).

Vet inte riktigt hur det gick till, men jag kom hem med en färdigkokt skinka på ett komma sju kg.


Kändes ju så taskigt att inte köpa nåt när hon låg på mage i disken och letade efter den minsta åt mig, så den inte skulle kosta så mycket...





Ovido - Quiz & Flashcards