Alla inlägg under februari 2010

Av Malin - 28 februari 2010 15:56

Förlåt för att jag inte skrivit på ett tag, vet ju hur ni älskar min blogg. Har inte så mycket att rapportera. Went crazy på bokrean och sen antikvariatet mittemot, i Sandviken, när jag fick höra att det var näst sista dagen han hade öppet. Ååååh money money money!

Kom iallafall hem med en kasse engelska böcker, några dvd-filmer och Sagan om Ringen-trilogin, extended version. Så igår hade jag heldag i sängen, med film på datorn och surroundsound i bokhyllan. 12 timmars nöje, och det var bara filmerna. Sen har jag 6 discar med extramaterial. Var ju bara en liten grej.... När jag idag gick upp för att istället kolla på filmen på stora tv:n istället för på lilla datorn.... Då funkar det inte! Tydligen har han sålt på mig hela boxen från fel region, så de inte går på våran dvd-spelare. Till ett jävla överpris oxå! Men Malin!!! När ska du börja lyssna på systers logiska röst istället för den hysteriskt impulsiva i ditt huvud? Va?



Av Malin - 19 februari 2010 16:25

-Hej och välkommen till psykhimlen! För mesta möjliga förvirriring och minsta tänkbara effektivitet, var vänlig följ anvisningarna.


Om du är tvångsmässig, tryck 1 om och om igen.


Om du är underordnad, tigg någon att trycka 2.


Om du har flera personligheter, tryck 3, 4, 5 och 6.


Om du är paranoid kan du genast lägga på luren. Vi vet vem du är och vad du vill, och vi kommer söka upp dig inom den närmsta timmen.


Om du är shcizofren, tryck på knappen som den lilla rösten i ditt huvud säger åt dig.


Om du är manodepressiv kan du trycka vad du vill, ingen kommer att svara i vilket fall.


Tack & hej!

Av Malin - 18 februari 2010 23:05

Här har jag suttit i godan ro och väntat på mina 100 pund som jag vann förra veckan, och tyckte det tog så´n tid. Så skrev och frågade vad som hände, och fick ett fruktansvärt jobbigt svar. För att få ut några fler vinster så måste jag först skicka in lite "dokumentation". Bl.a kopia på mitt visa-kort, fram & baksida, kopia av körkort eller pass, kopia på en "utility bill" (t.ex telefon- eller elräkning) som innehåller mitt namn och adress, nå´n sorts Transactions form (ingen aning om vad det är), och en "attached TPA form, underskriven (wtf is TPA form?). 


Jamen dåså. Simple as that.


Vafan, give me my money!

Av Malin - 13 februari 2010 16:18

Jag har blivit biten av Tradera-flugan igen! Ett allvarligt fall av tokshoppar-feber!

Hjälp!

Av Malin - 13 februari 2010 13:38

Vet ni vet ni vet ni? Igår fick jag äntligen träffa Annelie igen, efter tre långa tomma trista veckor. Oj oj oj. Glädjen var enorm och ömsesidig, vi var som två spralliga unghästar som yrade omkring på jobbet i tama försök att hinna färdigt med allt innan vi skulle öppna. (Vi hann, men det var nog bara tack vare att vi kom en timme förtidigt, annars  hade det nog varit på håret!) Det enda mörka molnet på himlen var att Sveriges sassigaste Sandra inte var på plats, men hon var upptagen med Idol-Kalle på annat håll.    (Haha, nu undrar ni allt va?)


Ikväll ska jag leka chaufför till mamma och moster, dom ska ut på hallebaloo. Tänkte gå med och äta i festivaltältet, men sen kom jag på att jag inte har nå´t att ha på mig så struntar i det. Åker hem och glor på Melodifestivalen på hemmaplan istället. Hatar egentligen sån´t där, men nu när det är här så måste man väl. Och så kan jag sitta och spana efter Sandra som sitter i publiken.


Å! Vet ni vet ni vet ni? Vann 100 pund till i onsdags. Va! Helt sjukt! Inte fått en bingo på typ tre månader (bara vunnit cash på turneringen) och nu får jag bingo med 100 pund två dagar i rad! (Normala vinster per spel är 15-25 pund, sen en gång per kväll typ är det mer. Och dom naila jag!) Är ju verkligen behövligt kan man ju lugnt säga. Nu i feb får jag en lön på ca. 800 kr, så...


I söndags var vi på bio, vi såg Avatar. Mycket sevärd faktiskt. Och ni som dissar den innan ni ens vet vad den handlar om (nämner inga namn, ni vet vilka ni är) (Annelie)   ) ge den en chans. Iofs hade jag inga förväntningar alls innan jag såg den, visste inte alls vad den handlade om. Men jag gillade den. Det är ju film, det ska vara fantasirikt, mystiskt och spännande. Och det går ju faktiskt att dra paralleller till verkligheten även om det i filmen porträtteras på ett annorlunda sätt. Jaja, se den, eller se den inte, alla gillar ju inte samma saker. (Som vi så väl vet, eller hur ladies?   )

Av Malin - 9 februari 2010 23:36

Har knappt hunnit förstå att det är 2010, fast vi redan är inne på halva februari. Que?

Senaste veckan har jag gjort massa bra, pulat & donat med saker som behövdes göras. Jag har julat bort, bytt gardiner, sorterat skolpapper och pärmar, (var ju ändå nio månader sen vi slutade), & rensat datorn. Och så har jag ritat och pysslat lite. Mitt nuvarande projekt består av att dekorera en väggkalender för 2010. Kul är det, men det tar tid. Jag är ju så velig, och finns ju så många olika kombinationer med foton, papper, bokstäver osv. Är färdig med maj, september & november, lägger upp bilder snart. Men nu verkar jag ha kört fast. Suck.


Åh, ja justja. Vann 100 pund på bingon nu ikväll.


Weeeeheeeuuu!!!

Av Malin - 5 februari 2010 22:29

  

Av Malin - 3 februari 2010 17:45

Har gett mig in på bloggheaderns slingriga och mystiska uppkomst, efter att ha hört många onda ord om hur krångligt det ska vara. Men jag kavlade upp ärmarna och antog utmaningen med ett för mig helt nytt bildprogram, PaintShop Pro, och tro det eller ej, men jag lyckades snickra ihop en testheader, som funkade på första försöket. Yeay me!

Nu lär jag ju bara bestämma hur jag vill att den ska se ut, men det kommer inte hända idag iallafall. Är så less på min beslutångest när det gäller allt, och det orkar jag inte med idag.


Så, nu vet ni det!

Ovido - Quiz & Flashcards