Alla inlägg under februari 2009

Av Malin - 23 februari 2009 09:14

Har faktiskt inte lagt mig än, så jag vill säga go´morrn till er som just gått upp. Och sen go´natt, eller åtmisnstone go´sömn, till er som lägger er nu. Som jag . snart.

Har suttit uppe hela natten med Dennis http://bimbo84.blogspot.com/, och har haft såå trevligt!! Har skaffat Skype, plus nån sorts musikgrej, inte fattat riktigt vad det är till, förut0om att folk kan se vad jag lyssnar på. Men fick massa musik fr Dennis, som jag verkligen diggar. När vi sa hejdå så skulle jag städa undan här i köket och knockade tv:n som sitter på väggen. Så nu blöder jag i pannan, som fan också. Och har fått en jäkla bula känner jag nu... Fan jävla skit tv som inte ens kan visa 9an med oscarsgalan som jag så gärna ville se. Chattade med Dee i 6 timmar så lyckades faktiskt glömma bort den, men nu kom jag på det igen.


Har inte hört nå jävla ungar här nedanför idag heller, kanske sportlov???

Hoppas det!! Ungjävlar!!! (och ursäkta till Bodil och alla som tar illa upp av mitt ordval, men det finns inte ord att beskriva ljudet som dom små liven (födda av Satan) för på innergården nedanför mitt fönster.

Men nu verkar det vara tyst.


Och jag har en bula som fucking hurts!

Av Malin - 22 februari 2009 23:09

För flera år sen laddade jag ner massa dansvideos från dc++ (alltså uppträdanden med dans) och jag fastnade för ett som var så himla coolt. Var ca. 7-8 min långt, musiken var så jävla bra, var en dansgrupp på typ 15 pers, kollade på det så ofta att jag snart lärde mig hela själv. Försäkte förgäves hitta låten de dansade till, men när jag inte kunde hitta den så lyckades jag till slut spela in den genom datorn på min md (som jag fick av min supersyster Linda). Nu har datorn crashat (för 2 år sen, md-skivan borta, kom aldrig på vad det var för låt.

Och nu, på ett infall mellan filmer så började jag lyssna på p3 online, och döm om min förvåning när den låten precis kom på!! Den var inte exakt lika, på filmen har de ingen sång, men kände igen beatet direkt! Weee.

Ska leta rätt på det när jag kommer hem så ni får se. Så jävla bra!!! Älskar dans. Måste börja igen!!

Av Malin - 22 februari 2009 00:09

Jag vill oxå se Oscarsgalan. men neeeeeeeeej, då måste man ha kanal 9. Samma som om man vill se Leno. Skitkanal!!!!

Av Malin - 21 februari 2009 19:45

Om en timme måste jag gå till praktiken. Men jag vill inte!!


Ska berätta mer om konserten & lägga ut fler bilder senare. Typ imorrn, när jag inte har ångest längre kanske...

Av Malin - 19 februari 2009 16:11

Kolla på tv, läsa en bok, äta, sitta med datorn, samt dricka vin. Samtidigt. How ´bout that!


Hittade en jättebra grej idag, den var så bra så jag bara måste köpa den till Linda. Eller ja, det blir väl egentligen till Linda & Robert. Den är så perfekt!! Blir glad bara jag tänker på det =o)

Av Malin - 19 februari 2009 14:34

Det finns så mycket här! Har varit ute och gått runt lite nu på förmiddagen, bara bakom mitt hus finns det en hel gata med antikaffärer och second hand! Fast vågar inte gå in i dom, för kommer jag hem med mer porslin eller glas blir väl mamma skogstokig =o)

I tisdags kväll åkte jag och träffade min käre gamle vän Fia. Hon drog med mig på sin condombo (candombe, condombe?) träning. En sal packad med sydamerikanska män som spelar trummor (plus fyra tjejer =o) Alla var verkligen supertrevliga, kom fram och hälsade och presenterade sig. Sen försökte alla pracka på miug en sån där jättetrumma, men då sa jag stopp! Fast när vi tog en öl efter så kan jag ha sagt att jag ska testa nästa vecka.... Hmmm..

 Så jäkla kul att träffa Fia iallafall, snackade en massa gamla minnen från gymnasiet ocg Barcelona =o)


Nu håller jag på med en maffig kycklingsallad så jag är mätt och belåten till konserten ikväll. Den börjar nio, så går väl vid sju halv åtta. Ha, alltså dags för ett glas vin snart alltså! Mhm!


Får se om jag hinner skriva mer innan jag går. (Hyresvärden kommer snart hem, sitter ute i köket & kollar på tv och har datorn där oxå, men vill inte att han ska se att jag har en blogg. Den är ju bara till för er kära vänner =o)

Av Malin - 19 februari 2009 00:09

Blev hemskickad två timmar tidigt från praktiken idag. De har öppet till ett, men elva kom min handledare och sa att jag unde gå hem om jag ville. Dum fråga. Fanns inget att göra. Känns inte som jag får ut så mycket av den här praktiken...

På fredag blir det 10-timmars pass med att plocka disk igen, på lördag tack & lov bara 6. Fyfaaaaaaaaaaaan!


Fick svar från bloggagratis iallafall, när jag mailade om mitt inlägg som försvann. Svaret jag fick var att man blir utloggad efter en timme. Satt ju och skrev på det i över två timmar, så när jag tryckte på spara så blev det alltså inte sparat. Hur dumt är inte det?

Kan inte släppa det, la ner så mycket kärlek på det inlägget. Från och med nu blir det att skriva á la Malta. (Uppkopplingen där var så ostabil att man alltid fick skriva inläggen i word och sen kopiera dom till resdagboken. Lärde mig det den dyrköpta vägen...)


Imorrn är det iallafall party-time, ska på Petter på en klubb som ligger bara sju min. gångväg härifrån. Kan det bli bättre?!?!?


Ska försöka njuta av det, men just nu känns helgen bara som ett enormt stort moln som hänger över mig. Har sån ångest redan...

Ovido - Quiz & Flashcards