Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 27 november 2009 15:12

Yes! Äntligen! Ikväll smäller det. Vi ska gå & kolla på Magnus Betnér, och förhoppningsvis skratta ihjäl oss, jag, Maarit & Sandra. Före ska jag & Sandra checka in på Högbo Brukshotell för lite förmysparty, sen ner på stan & äta, för att om fyra timmar bänka oss på teatern.

Efter blir det partyparty! Ooooh, ska bli så kul!


Har varit igång hela dan (ja, sen tolv, då jag vaknade), hämtat mina nya kläder i Valbo, köpt ascoolt nagellack, 2 säsonger av Vänner (yes), dushat, svidat om. Nu ska jag bara äta lite, sen ska mamma skjutsa oss till hotellet. (Tack mamma)



Av Malin - 26 november 2009 00:05

Nu har vi lekt i nästan två dagar. Och vilka äventyr vi har haft. Allt från att prestera otroliga bilmeckar-talanger till ofrivillig narkolepsi på bästa sändningstid. (Fyyy Sandra!)

Men kul har vi haft. Började med lunch i tisdags, vidare till lösning av komplicerade cartroubles, vinchips&dipp-inhandling, lite filmer (Shrek 2 mm), och sen, vid åtta igår kväll, vad händer då? Jo, det ska jag ta och tala om:::

Sandra somnar! Mitt i Shrek, 45 min. innan Desperate Housewives, nä, då somnar hon. Hallå?!!!


Så jag satt där, helt ensam i vakenhet förutom Moa (men hon ger ganska dålig respons på mina housewives-kommenatarer, tror inte hon är ett så stort fan, hon gillar Grey´s bättre) och pimplade vårat vin. Sandra came around vid midnatt igen, då körde vi en Michael Jackson natt, vi kollade på ett par konserter hela natten, dansade, sjöng med, sen avslutade vi med ett Ellen-avsnitt kl. sex. Eller ja, jag gjorde det iallafall. Gick ner och la mig, Sandra satt kvar men vet ej hur länge. Vi blev lätt beroende av Fishville inatt, med början ca. 03.30 Hmm.


Idag drog vi till Viken på lite ärenden och ett fläskigt McD-mål (När ska man lära sig att bara köpa det man kommer att äta?)

Sen drog vi till Gävle sjukhus för lite lungröntgen (har mest sett det som en "kul" grej, nå´t jag bara lär göra. Men när vi klev in på sjukhuset och ner i källaren till röntgensalarna högg det till i magen. Lungröntgen. Låter ju hur allvarligt som helst. Fick lätta klaustrofobikänslor (har aldrig hänt förr!) som slog till då & då i väntrummet. Medelåldern i rummet låg väl på ca 76,5, och så jag.

Men det gick bra. Tog väl typ 2 min. max, behövde inte ens klä av mig helt som jag trott. (Aldrig varit på röntgen förr, bara när jag var liten & inte kommer ihåg.) Enda jag lära ta av var bh:n, och där har man ju vanan inne, blink blink Oskyldig


Efter det åkte vi till Valbo (skulle bara köpa tillbaka vin jag var skyldig mamma) men slutade som en shoppingrunda på ett antal hundra (eller typ tusen) kronor. Köpte ett par sviiinsnygga skor (dyraste skor jag nå´nsin ,köpt tror jag faktiskt, 450:-, annars köper jag jämt gympaskor på rea. Nej förresten, köpte ett par basketskor på den tiden, som kostade typ 6-700:-) Sen vidare till Hobbex (batterier), Bokia (glitterpennor), Kapp Ahl (en hel garderob till fredag).

OjOjOJ. En chockcerise highshine top, en svart kofta med silverglitter, & tre par trosor. Foton kommer. (Har dock inte vågat kolla på kontot sen jag kom hem.)


Längtar till fredag som faaan! Då ska jag, Maarit & Sandra gå på Magnus Betnér. Sandra & jag ska äta lite fint, parta lite, laugh our ass´s off, kanske gå ut & shaka the booties, sen ska vi bo på hotellet efter. (Maarit, om du läser det här, följ med oss ut!!!)


Imorrn är det svinjobbigt jobb på Bolaget igen (restaurangen, inte spritbutiken, suck). Avtackning för Sandviks pensionärer. Ååååh, vad jobbigt!

Förra torsdagen hade vi 180 st, imorrn har vi dubbla!!! Åååååååhh!!!

Hoppas hoppas bara hoppas (ta i trä), att jag inte har något bord, som förra veckan. Är ju en heeeel del sprit som ska hällas upp innan, och glas att ställa upp. 380 snapps, 380 fördrink, 380 avec, 380 dessertvin... Och sist fick jag så jävla ont i ryggen, fast jag inte ens serverade, och tog en av mammas tradolan. Men men, man gör ju vad man måste.


//Malin, a moneybitch


Av Malin - 18 november 2009 22:30

Har varit så himla sugen på att rita de senaste dagarna, men haft noll inspiration. För några veckor sen köpte jag ett alldeles nytt block och ett Faber Castell pennset, och det har kliat i fingrarna att få använda det. Har suttit och pysslat med ett album där jag satt in mina bästa teckningar, och finslipat halvfärdiga som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.

Men igår kväll invigde jag det nya blocket, gjorde en koi-fisk, (för första gången faktiskt.) Pennorna var toppen, suddgummit gudomligt bra (alltså jag menar TOPPENbra!) Aldrig använt ett så bra sudd förr, helt otroligt!

Och bilden blev hyfsat bra den också. (Men som vanligt kan jag inte bestämma mig för när en bild är färdig. Ska jag skugga? Fylla i konturerna tydligare? Färglägga? Färgpennor, tusch, eller lite glitterdetaljer? Snacka om problem för en människa med beslutsångest som mellannamn.


Var förbi syrran nu ikväll och lånade lite tattoo-tidningar, hoppas det finns några bra bilder där i.

Krampen börjar ju släppa så vill gärna fortsätta. Får se om jag lägger ut några bilder här, när jag får tid och ork. (Mest ork, som att de flesta redan är inskannade på datorn, men ni vet ju hur jag är.... Glad)

Av Malin - 17 november 2009 22:29

    


Så liiiten. Å sååå fiiiiiin!!!!

YES

Av Malin - 13 november 2009 22:48

Mamma lånat Night at the Museum 2 av en jobbarkompis, så nu sitter jag här och är svingla. Velat se den länge.

På söndag är det kalas för mamma, fast hon vet inte det riktigt än...

Av Malin - 7 november 2009 23:48

Kom precis innanför dörren efter att ha smitit tidigare från jobbet. (Med lov förstås.) Var inne på andra tolvtimmars-passet på 34 timmar, men kunde bara inte vara kvar. Kunde knappt stå upp. Har fått blåsor på tårna och under fötterna, så det var ren agony att stå upp, plus att ryggen spökade rätt duktigt. Till och med nu, när jag lagt upp fötterna så bränner det under dom, som att någon gnuggar sandpapper mot sulorna. Så egentligen har jag väl en vettig anledning till att få gå tidigare (det var ändå några som skulle få gå, så jag anmälde mig frivillig), men ändå har jag fan nästan dåligt samvete nu...

Plus att det blev strul med dricksen igår när vissa gick tidigare och inte fick nå´t, så idag delade jag upp den innan de flesta hann gå. Sen gick jag ju tidigare själv så då kunde det ju verka som att jag bara gjorde det för att få en del själv innan jag gick. Åh herregud... Det handlar om 40 spänn, så vem fan bryr sig egentligen? (Men en som inte fick igår vart svinförbannad idag.) Åååååh.


Förutom alt det så har det varit en underbar jobbhelg, har aldrig haft så kul på jobbet! Vi har haft Wallmans on Tour nu två kvällar, hur kul som helst! Får se om jag kommer ihåg att berätta mer senare. Nu ska jag bandagera fötterna och lägga mig.


Good Night Sweden!

Ovido - Quiz & Flashcards