Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 30 april 2009 23:33

Eller va?


Dag fem på Malta. Va fasiken ska jag skriva? Haft sönder min kamera som jag köpte för fem dagar sen. Sett en underbart vacker soluppgång (efter att jag haft sönder kameran) , toookbränt mig i solen. som den rookie man är.

just ätit massa grillat hos världens skönaste killar, druckit lite vin, träffat gamla malteser som känner igen mig å jag inte dom (smickrande ka jag lova =o)

och nu sitter jag på Annies jobb, hennes sista kväll, jag å sandra lite fyllda med vin, så jävla nöjda.

Återkommer!

Av Malin - 28 april 2009 12:20

Nu har vi landat pa Malta och hunnit aterhamta oss efter resan. Hittills har vi sovit i nastan ett dygn, lagat lite mat, atit frukost tva ggr och nu ska vi ut pa stan. Har internetcaf'e tvars over gatan, sa det ar ju bra.

Det ar inge vidare vader, molnigt, och ganska kallt. Men det kommer nog, det kan man vara saker pa =o)


Vi bor superbra, hos Annie o Martina, det ar sa himla kul att vara har igen! Vi bor tvars over gatan fran havet, en supermarket och shopcenter runt hornet, och en spritbutik med kvallsoppet sex steg fran ytterdorren.


Nu tar snarttiden slut har pa datorn,


forts. foljer.

Av Malin - 26 april 2009 09:06

Om en timme sitter vi i bilen med Annelie och hennes pappa, på väg till Arlanda. Om sju timmar sitter vi på planet, om 12 timmar sitter vi på en uteservering med utsikt över Medelhavet och sippar på en drink. Ha!


Har ingen dator med mig, så kommer inte kunna lägga upp några bilder tror jag. Men kommer väl kika in och uppdatera då & då.


Nej, nu ska jag packa klart och klä på mig.


Tjingeling!

Av Malin - 25 april 2009 00:29

Herregud vilken stressig dag jag haft! Men trevlig. Förutom att den var stressig då...

Lunchat med världens bästa kompisar, och ätit supergod middag hos farmor och farfar med syrran. Inte nog med det, har ju lite att fixa med innan Malta, så varit och shoppat med min nya PS (personal shopper) Maarit. Spenderarbyxorna på minsann. Money money money.. Bara på Apoteket har det gått över 600 spänn ((kul att åka till Malta på antibiotika, används 9 dagar, som dessutom har varningstexten : "Sola inte medan du använder detta läkemedel, ej heller följande 5 dygn." Ahaa, så jag ska alltså åka till Malta, världens soligaste ö, på praktik, och de första två veckorna får (ska) jag helst inte dricka alkohol, sola, eller anstränga mig. Huuhh....


Har iallafall shoppat loss värre, inte vågat kolla på saldot än. (Tur jag ska jobba 12-13 tim imorrn!) Hittade de grejer jag letade efter, plus lite till. Maarit var helt underbar och hittade superfina grejer, så numera är hon anställd (som volontär = lönlös) min personal shopper.


Det här har jag köpt idag:

vit gullig top

svarta piratshorts

gråblå tunika

marinsweat (perfekt till våra framtida båtfärder, ej på bild)

turkos bikiniöverdel

flipflops, bruna

svart liten väska, (perfekt till utekvällar)

 solglasögon, två par

hatt, svartvit rutig


I´m haaaaappy!!



och sååååå stressad!!!!!!

Av Malin - 22 april 2009 12:36

I did it!!!


Just hemma efter att ha skrivit provet, och det kändes toppbra. Gjorde några riktiga dumfel, men vet att jag klarat det iallafall. Var så himla nervös innan. Frågorna som jag suttit och funderat ut i mitt huvud har varit mycket svårare, jag har krånglat till det helt i onödan.

Klantigt med slarvfelen, men är suuupernöjd ändå!


Var till hälsocentralen efter, fick recept på antibiotika och kortisonspray. Vill vara på den säkra sidan nu innan jag åker.

Nu ska jag sova flera timmar och verkligen försöka vila ut efter de här hemska dagarna.


Puuuuh

Av Malin - 22 april 2009 07:21

Fy vad jag är nervös nu!! Om två timmar är det dags för provet, och jag är alldeles hispig. Sovit fyra timmar, suttit och hinkat energidryck, försökt få in saker i skallen men det enda som verkar fastnat är : "det går inte, det går inte, det går inte, det går inte, det går inte" och: "jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte". De slingorna verkar blockera all annan upptagning av information i hjärnan. Aaaah!


Nu ska jag duscha, ringa vårdcentralen, föröska läsa mina nateckningar igen, sen dra.


Ooooohhh!!!! Wish me luck. det behövs.

Av Malin - 20 april 2009 19:02

Fattar inte hur jag kan vara så sjuk igen!! Ligger nerbäddad med munkjacka, under två tjocka täcken, värmen på högsta, håller ändå på att frysa ihjäl. Hela kroppen värker och bihålerna känns som om dom ska spricka när som helst. Ögonen går i kors, lär ha tvn på ljudlös för det gör så ont i öronen. Jag har sån himla hjärtklappning att jag känner hur det pulserar i hela kroppen. Help me.


Läsa kommer inte på fråga. Helt perfekt när vi ska ha superprovet i sprit på onsdag, det kostar 1300:- att skriva, lika mycket igen om man misslyckas. Så inte bara lider jag av fruktansvärda fysiska plågor, ångesten över provet bränner inombords.

Och imorrn ska vi spela innebandy på förmiddagen. Troooligt.


Ta mig härifrån nån!! Guuuuuuud

Av Malin - 20 april 2009 00:57

(är det fortfarande någon som kommer ihåg den frasen?)


När jag ser den här bilden så kan jag inte riktigt förstå att det är jag som tagit den. Det ser ut som en, jaa, perfekt värld. Att jag var där går inte riktigt att fatta.

Måste (ska) lära mig att uppskatta varje ögonblick i livet. Hur ofta tänker man inte tillbaka, och önskar att man hade insett hur bra det var, just då?


Men det är min bild, och om sju dagar kommer jag vara tillbaka. Då ska jag älska varje sekund. (Till och med när jag klättrar uppför den där trappan med 193 steg, så ska jag  älska det)


Hihi

Ovido - Quiz & Flashcards