Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Jullov

Av Malin - 17 december 2008 16:21

Startade dagen lite halvdåligt med att försova mig, andra dagen tillbax. La mig supertidigt igår kväll, (22.00) men av nån anledning kunde jag bara inte somna! Låg och vände & vred mig i flera timmar medans massa tankar rusade genom skallen. (Mest var det "Måste Sova Nuuu!") Sista gången jag kollade på klockan var den 04.13 Nästa gång var den 09.54 Och jag var officiellt väldigt sent ute.

Kom till skolan lagom till lunch vid 11, sen blev det repetition på alkohollagen och därefetr prov. Kändes inte speciellt svårt (antar att jag har lite fördel av att jag gått samma kurs två ggr innan. Skönt att slippa oroa sig över nåt för en gångs skull.)


Efter det gjorde jag engelska-provet (som i min uppfattning var som ett dåligt skämt).


Svårt att fatta att det är jullov, eller jul överhuvudtraget för den delen. Iallafall här i Nyköping. Hemma var det massa snö och minusgrader, här är det regn och 10 plus. Missar "julfesten" med klassen ikväll också. Känns så himla tråkigt. Längtar till nästa år när man har mer pengar och kan ta igen lite.


Åh, men ikväll så får jag celebert besök från Malta! Det är Tiniwini som dyker upp på min tröskel ikväll (om hon hittar fram =o) ) och det ska bli jäkliogt spännande! Har inte träffat henne sen mitten av juni, och då var det bara några veckor som vi umgicks och lärde känna varann. Ändå känner jag mig på nåt konstigt sätt så nära denna underbara person, och kan inte riktigt förstå varken hur länge sen vi sågs eller hur kort tid vi känt varann.


Nu ska jag ta och städa lite och bädda Tinis säng tills hon dyker upp. Har ju egen svensk julskinka att bjuda på när hon kommer hit också. =o) 

 
 
tiniwini

tiniwini

21 december 2008 11:59

åååå tack malin för ditt varma välkomnande, det var verkligen underbart att få träffa dig igen och prata gamla minnen. jag vet att vi kommer hamna på malta igen du och jag. vi bara måste ha en reunion :)

http://www.martena.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 september 2013 21:58

Ja, enligt P3 Nyheter så är det fler personer som (olagligt) laddar ner E-böcker än porr. Undersökningen är gjord med 75 000 svarande. Undersökningen visade också att de som laddar ner mest är killar över 20. Tillåt mig ta ett moment:::  Oookejjj...

Av Malin - 1 september 2011 22:18

Har skrivit om det förr, och nu hände det igen. Läste en artikel tidigare idag, på aftonbladet.se (integjort på sista typ 5-6 månaderna), och la märke till en bild i en artikel om en liten flicka som fått händerna bortsprängda. (Bilden var från en ...

Av Malin - 24 augusti 2011 22:54

Har börjat titta på tv igen ikväll, vad kan det vara, en två tre år sen sist. Har varit alldeles för less på programkvaliteter, tidsförskjutelser och reklamavbrott för att slå på tv:n för mindre än en dvdfilm, sen typ 2009.  Sen ikväll såg jag förs...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:50

Finns det muslimska/islamistiska seriemördare? Alltså sådana typer som det görs tv-serier och filmer om i västvärlden; hemska tortyrare som samlar på ögon & stortånaglar. Vem har någonsin läst en deckare som utspelar sig i middle east med middle ea...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:30

Är alla irakier och/eller iranier etc. (ursäkta min okunnighet här) muslimer? Eller islamister och/eller vad det nu är? Eller finns det dom som är infödda i den religionen som också ifrågasätter och ställer sig utanför? Min farfar är en "avhoppad" ...

Ovido - Quiz & Flashcards