Alla inlägg den 25 november 2008

Av Malin - 25 november 2008 18:51

Idag har jag verkligen lyxat till det för mig själv. Varje år den 3:e torsdagen i november så släpps årgången av Beaujolais Nouveau, ett rött vin från Frankrike. Har ju aldrig gillat rödvin nå´t vidare, men nu har jag blivit skadad och nyfiken. Så när jag såg det här på systemet i helgen så bestämde jag att köpa det när jag fick pengar, bara för att testa. (Har ju läst om det på kursen.)

Sen gick jag förbi Hemköp och köpte lite smått & gott från charken, bröd, brie & nå´n sorts superqueenoliver i vitlöksolja. Sen när jag kom hem smakade jag vinet , körde hela testprocessen som vi gör på skolan(helt ok!) och sen kollade jag upp det på nätet. Allt det jag valt i matväg stod som passande alternativ(!) Hur coolt är inte det, jag kanske inte har sån kass koll på vin som jag trodde. Tydligen inte! *Glad*



Ovido - Quiz & Flashcards