Alla inlägg den 24 september 2009

Av Malin - 24 september 2009 19:29

Idag har det varit som en riktig arbetsplats här hemma. Mamma fick för sig att hon skulle såga hål i golvet vid murstocken uppe ner till köket, så att värmen ska gå rakt upp från vedspisen. "Det går ju fort, bara att borra hål & så såga bort en fyrkant". Hahahahaha....

Fem och en halv timme senare dammsuger hon upp det sista dammet. Då har det sågats, borrats, och spettats på högsta volym hela dagen. Det har regnat skräp ner i köket (of course) och jag har stängt in mig i rummet för att läsa sista boken av Stieg Larsson igen. Nu är det färdigt och vi har ett hål från vardagsrummet ner till köket. Jag såg genast den största fördelen; nu kommer det vara mycket lättare för mamma att höra när jag ropar efter det jag vill ha när hon är nere. Super, eller hur!


    


Ovido - Quiz & Flashcards