Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Tur, otur, Gud, ödet?

Av Malin - 27 januari 2010 21:35

Ibland kan jag undra hur så mycket eländigt kan hända till en och samma person/personer. Är det meningen att vissa personer ska råka ut för extra mycket otur? Att dom är destinerade i livet för att uppleva jobbiga och hemska saker?

Alla har vi väl hört att "man bara blir utsatt för det man är stark nog att klara av". Men om så vore fallet borde det väl inte finnas några självmord? Eller?


Vare sig det är gud (vilket jag inte tror på för fem små öre), tur, otur, eller ödet, (som man ibland tar till när man hopplöst ger upp och säger "det måste vara meningen", (och som då och då faktiskt passar in, så man bara måste tro att det finns en mening med vad som hänt) så är ju verkligheten att massa dåliga grejer händer för massa bra människor som inte alls förtjänar det. Och för vissa verkar det dåliga aldrig ta slut. Grej efter grej händer.


Varför bra eller dåligt? Varför får vissa allt bra, andra allt dåligt, och resten lika mycket av varje? Eller har vi alla en balanserad tillvaro av bra och dåligt, bara att vi inte kan se den?


Oj vad krångligt det blev nu.


Well y´all, live on!

 
 
Ingen bild

Maa

28 januari 2010 14:50

Hej..Tror att det beror på hur mycke vissa tänker o tycker om saker o ting..Som jag..Har accepterat att jag tycker till,om mycke..Händer grejer/råkar ut för mycke..Medans Leif säger aa o rycker på axlarna o håller med, så för han är livet oftast myycke bättre än min..? Sällan problem,o bara "lever" liksom..Konstigt det där..Men då är han världens klant o råkar ut för "AJ" saker, medans ja bara skrattar istället?? Hur som helst så saknar ja dej iallafall..Lööv Joo..Puss..
Jämlikhet,tjej,kille öde eller genetiskt..Aa..Stor frågeställning det där..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 september 2013 21:58

Ja, enligt P3 Nyheter så är det fler personer som (olagligt) laddar ner E-böcker än porr. Undersökningen är gjord med 75 000 svarande. Undersökningen visade också att de som laddar ner mest är killar över 20. Tillåt mig ta ett moment:::  Oookejjj...

Av Malin - 1 september 2011 22:18

Har skrivit om det förr, och nu hände det igen. Läste en artikel tidigare idag, på aftonbladet.se (integjort på sista typ 5-6 månaderna), och la märke till en bild i en artikel om en liten flicka som fått händerna bortsprängda. (Bilden var från en ...

Av Malin - 24 augusti 2011 22:54

Har börjat titta på tv igen ikväll, vad kan det vara, en två tre år sen sist. Har varit alldeles för less på programkvaliteter, tidsförskjutelser och reklamavbrott för att slå på tv:n för mindre än en dvdfilm, sen typ 2009.  Sen ikväll såg jag förs...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:50

Finns det muslimska/islamistiska seriemördare? Alltså sådana typer som det görs tv-serier och filmer om i västvärlden; hemska tortyrare som samlar på ögon & stortånaglar. Vem har någonsin läst en deckare som utspelar sig i middle east med middle ea...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:30

Är alla irakier och/eller iranier etc. (ursäkta min okunnighet här) muslimer? Eller islamister och/eller vad det nu är? Eller finns det dom som är infödda i den religionen som också ifrågasätter och ställer sig utanför? Min farfar är en "avhoppad" ...

Ovido - Quiz & Flashcards