Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Malin - 1 februari 2010 21:31

Ett riktigt datageni, det är ju vad jag är. Det blir genast lite svårare när man helst inte vill lägga ut tusenlappar på program, men är man envis så går det. Nu har jag massa riktiga office-program, ingen jäkla openofficeskräp. Ett av de bästa nya Officeprogrammen jag fick nu är OneNote. Det är som en digital notebook, och det är ju toppen för mig som annars skriver ner allt (lösenord, telefonnummer etc.) på olika papperslappar som jag sen tappar bort. Har försökt ha en skrivbok brevid datorn och samla allt i, men mamma verkar lägga beslag på den hela tiden.    


Jag har också under dagen listat ut hur man bränner iso-filer till fungerande program (har aldrig ens bränt en dvd förr, behövs ju inte med tvdatakabeln). Mens jag var i farten passade jag på att installera Lightroom, ett fotoprogram Annelie visat mig, som är hur coolt som helst.


Som om inte det vore nog, har jag nu registrerat mig och hittat alla rätta plattformar och sidor till de kurser jag ska plugga under våren. Vissa skolor har ju liiite bättre ordning än den andra.


      Solnedgång vid Alsjön


Min nya fina orkidé

  







Ovido - Quiz & Flashcards