Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Malin - 3 februari 2010 17:45

Har gett mig in på bloggheaderns slingriga och mystiska uppkomst, efter att ha hört många onda ord om hur krångligt det ska vara. Men jag kavlade upp ärmarna och antog utmaningen med ett för mig helt nytt bildprogram, PaintShop Pro, och tro det eller ej, men jag lyckades snickra ihop en testheader, som funkade på första försöket. Yeay me!

Nu lär jag ju bara bestämma hur jag vill att den ska se ut, men det kommer inte hända idag iallafall. Är så less på min beslutångest när det gäller allt, och det orkar jag inte med idag.


Så, nu vet ni det!

Av Malin - 3 februari 2010 00:17

Åååhh!! Jag har slitit mitt hår, lagt ner blod, svett & tårar, i flera timmar nu. Men äntligen lyckades jag få till det. Skulle "bara" fixa visitkort till mamma "lite snabbt". Jo tjena. Enkel design, på färdigskuret skrivarpapper. Låter ju inte så svårt, eller?

Men tro mig, det var det. Kanske finns nå´t superenkelt sätt, men med min skrivare, och min begränsade erfarenhet av Word 2007, så utvecklades det till en viljornas kamp. Jag skulle klara det. Halva bläckpatronen måste ha gått åt på testutskrifterna (som jag gjorde på vanligt papper för att inte slösa på det utskurna.) Det kunde bli perfekt på översta kortet, för att på det längs ner vara centimeter åt helvete. Svårt att veta om det kan ha berott på skrivaren, pappersinställningarna, eller vad det nu skulle kunna vara. Till slut blev det bra iallafall. (Tack & lov, annars hade nog mamma hittat mig i en stel dataposition imorrn bitti med bara ögonbryn & näshår kvar.)


Vaknade vääääldigt sent idag, fast jag var så duktig och la mig tidigt. Vet ni hur länge jag sov? Håll i er nu.....!!! Jo, 16 timmar. Kan inte fatta det själv. Höll på att få dåndimpen när mamma skulle in i syrummet och jag mumlande frågade vad klockan var. Fyra, svarade hon. Vaaaaaaaa?!?! lät jag.


Jaja. Känns som klockan skulle kunna vara sju, åtta nu typ. Enligt min tideräkning. Men om man nu ska lita på Greenwich-observatoriet och deras GMT+1 hit & dit, ja, då är klockan närmare ett.

Min mat-&-sovklocka synkroniserar inte alls med varken gmt, dygnsrytm, lunchöppet eller majoriteten av världens invånare. Behöver nog lämnas in på en rejäl rengöring och kalibrering, så jag kommer i takt med resten av världen.

Hmmm....

  



Ovido - Quiz & Flashcards