Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Malin - 10 maj 2010 14:25

Coooooolt!!!


Av Malin - 10 maj 2010 12:09

Tror ni att ni har haft träningsvärk i vaderna någon gång? Då har ni j*vligt fel kan jag tala om. För har ni aldrig sprungit i trappor i åtta timmar i sträck så har ni aldrig haft riktig ont i vaderna. Believe you me. 

Mina stackars benmuskler kan ha dragit sina sista andetag, for life, misstänker jag. Det känns som jag har två tegelstenar inopererade i vaderna, det gör oooont


I lördags jobbade jag på travet i Gävle. Det är en jäkla design på restaurangen, för er som inte vet så är det en stor läktare i tio plan, eller "steg". Köket och dryckesutlämningen ligger längst ner. Mina bord låg på level 8. Jag har varit där två ggr tidigare, då har jag haft så´n tur att jag varit på lägsta nivåerna, tillsammans med Solan, en supertervlig ordinarie.


Oj, nu börjar Ellen. Ska cykla lite så återkommer jag. 


Tjing!   



Så! Tillbax.

Upptäckte en ny superbra funktion med träningscykeln: datanpassar perfekt på handtagen, så nu kan jag surfa samtidigt som jag kollar på tv & cyklar.

Toooppeeen.


Jo, alltså. Kan ärligt säga att jag aldrig jobbat så hårt in my life som jag gjorde i lördags. Blev hopparad med en tjej som aldrig jobbat där, hon kunde bära två tallrikar åt gången, och som sagt, vi var högst upp. Så innan allt drog igång delade vi upp borden, vi hade 15 så gav henne 6 att ansvara för, med tanken att hon ändå skulle ha tid att hjälpa mig med mina. Icke. 


Så jag hade alltså 9 bord, med 40 gäster, och det vet ni som jobbat inom restaurang att det är alldeles för mycket. Tre-rätters + dryck under hela dagen. Ett tag under dagen var jag på väg att bara skita i allt och gå därifrån. 

"Skiter i det här, skiter i om jag får betalt eller inte, men nu pallar jag inge mer!" Helt seriöst, jag var på gränsen där. 


************************


Nu ska jag hoppa in i duschen, ska åka & fira mormor sen. Hon fyller 70 på fredag, men ska utomlands imorrn natt, så firar idag. 

Sen kommer jag att komma hem med det här:   

som jag ska vakta en vecka. Kommer bli intressant.


Hrm....

Ovido - Quiz & Flashcards