Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Malin - 12 oktober 2008 22:24

Börjar med att säga, ni som inte läser denna (högst ointressanta, det erkännes, men ändå..) blogg, har gjort ett stort, STORT, misstag.


Sen fortsätter jag kvickt med att det är en av världens skönaste film-repliker. Julia Roberts i Pretty Woman.


Hur många ggr har ni inte känt er dissade så fort ni klivit in i en klädaffär? Eller bara en affär, behöver inte vara just kläder. Känner ni att ni blir dömda av personalen när ni kliver in någonstans? Ni är där för att inhandla något ni behöver, eller än bättre, något ni vill ha, något ni har pengar till att köpa, för att glädja er själva eller någon ni känner. Det är ju det som är det fina med pengar; vi kan köpa det vi vill ha. Och glädjas. Men kan vi alltid det? Känner du dig alltid superglad & bekväm efter att du kommer ut från en affär där du hittat precis det du letat efter till ett underbart pris?

Nej, trodde inte det...


 Fast ni har de medel som bekostar just den personalens liv så behandlas ni ibland som att ni är världens mest ovälkomna personer när ni väl är där & ska spendera. Hur kan det komma sig att folk pissar på dom de lever på?


What´s up with that????????

Av Malin - 12 oktober 2008 21:22

Kanal 5 nu! Hur kan man missa denna underbara klassiker?

Nu är det väl kanske 10 år sen jag såg den sist, men då det bekom sig (typ runt -92 framåt) kunde jag & min bästis Sofie kolla på den flera ggr om dan!!! Det var tider d...

Vi kollade på mammas inspelade vhs-band från mtv, med Michael Jackson, Lili & Susie, (åh, ja! och Pang I Plugget-videon när dom dansade,) och så tränade vi in musikvideorna och sen framförde vi dom live i vardagsrummet inför den/de stackare som råkade vara gäster i hemmet för tillfället. För att få musiken ,men ingen bild på tv:n (så folk skulle inte skulle tro att vi inte kunde rutinen själva) så drog vi ner färg & allt på tv:n till noll, och maxade ljudet. Sen sken vi som True Stars!

Mycket uppskattat av vänner och familj! ..... eeehhh.. hrrmm...

Här får ni ett par bilder av min nuvarande bosättning. Har gjort det "mysigt" med gardiner, men har fått knöla lite mednålar & sån´t i brist på "riktiga" gardingrejer.

Av Malin - 12 oktober 2008 18:08

Bara två och en halv vecka kvar till WSET-provet. (WSET är ett internationellt vin- och spritcertifikat) Hmm... den där jäkla tiden går ju så himla fort! Två veckor, det är ju ingenting. Nu skulle jag vilja berätta hur duktig jag varit och läst boken & gjort övningarna under kursens gång, men... hrm...


Mår mycket bättre idag iallafall, tack & lov. T.o.m så bra att jag har storstädat hela (hm) lägenheten, diskat, dammsugit, vikt kläder, sorterat papper, ja, rubbet. Lagom kul var det när jag precis dammsugit och skulle knyta ihop en soppåse i v-rummet. Hade precis tömt ur min hålslagare, ni vet dom där små runda miljoner pappersbitar som blir över när man hålar papper, och när jag trycker ihop påsen för att knyta, vad händer? Jo, det var ju hål i påsen (otippat) så alla miljoner runda pappersbitar åkte ur på golvet. *Suck*

Fram med dammisen igen alltså.


Herregud vad skönt det är med internet igen! 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards