Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Malin - 14 februari 2009 19:25

Har väldigt blandade känslor just nu. Har jobbat i världens smartaste bar, allting var precis där det skulle (så långt från Bolaget som det går att komma!) Men fick bara stå där i onsdags (det var superlugnt, fanns typ inget att göra efter tio, och knappt innan heller.) Igår (min andra dag) så fick jag vara nisse. Det blev uppdelat så att jag hade golvet (alltså plocka glas), vilket jag gjorde i sju timmar. Grejen var ju att det inte fanns så mycket att plocka, vid varje vända kanske jag fick med mig två-tre glas, max. Gick nog några hundra varv runt runt där (utan överdrift!) De sista två timmarna putsade jag bestick och glas, och just då kändes det jättekul bara för att jag inte hade nå´t att göra. (Sorgligt, eller hur?)

Överhuvudtaget så sög hela kvällen igår, kändes så jävla meningslöst.

Var en jävla idiotgäst som kläckte ur sig en riktigt taskig grej oxå, ganska tidigt på kvällen, typ vid 8. Blev skitjobbigt, så lära stänga in mig på toa en stund. Då ville jag verkligen bara gå därifrån & skita i allt. Men eftersom inte det var ett alternativ var det ju bara att bita ihop och gå ut igen. Tack & lov vägdes det upp av andra, mycket trevligare & roligare små incidenter under kvällen.


Som då när vakten (såå jäkla snygg!) kom och presenterade sig och bad mig gå & tjuvlyssna på två äldre män i sällskap med en skitsnygg svart tjej, som han misstänkte vara en kille och därutöver prostituerad. Det stod en volvo utanför som han trodde hennes/hans pimp satt & väntade i. Jag drog genast på mig Sherlock Holmes-hatten & stoppade en pipa i munnen och smög fram lite diskret bakom sällskapet. Det var detektivarbete på hög nivå. Jag kände att jag var diskret som en skugga i öknen.


Massa gäster var så här trevliga och tackade när man kom och tog deras glas, tände ljus, eller räckte mig deras tomma glas. Några ville dansa (fast finns inget dansgolv och knappt hörbar musik =o) Sen när jag stannade på 7-11 när jag gick hem så var det en supersnygging som kisade lite mot mig och sa... "Jag tycker jag känner igen dig från ikväll.." och log lite sött. "Självklart", svarade jag, "jag är så enastående att jag är svår att glömma när man en gång sett mig". Okej, jag kanske inte sa exakt så.... mer typ "ja, du kanske har varit på Storstad ikväll, jag kobbade där.." =o)

Han erbjöd mig en cigarett, jag sa att jag inte rökte, han sa att det gjorde inte han heller, sen var det min tur i kassan, han blåste en slängkyss åt mig när jag gick. Haha. 


Jag har även sett min första kändis. Det var redan i onsdags, när jag stod i baren. Det var ingen mindre än Johan Rhenborg som knallade in och beställde en sexa vodka med citron. Javisst sa jag och hällde upp en sexa i ett shotglas och la en citronklyfta ovanpå. Johan Rhenborg: "Fast jag vill ju ha den i ett glas med is och citron." Malin:"Jaha"


Ikväll ska jag också nissa, men tack och lov börjar jag inte förrns tio, så blir bara fem timmar. Men har absolut ingen lust. Känns inte så himla givande att gå och plocka glas, gratis, och inte få en krona i dricks heller. I onsdags när jag var i baren drog jag in minst 300, men fick inte en krona. En av servitriserna frågade varför jag gjorde det här (efetr att jag berättat att jag redan jobbat fyra år) och jag börjar undra samma sak själv.

Ovido - Quiz & Flashcards