Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Topsy Turvy! (från igår kväll)

Av Malin - 13 maj 2010 11:39


Nyss (eller ja, tre-fyra timmar sen), så gick tittade jag på BodyCombat programmet, ville bara köra igenom det för & se hur mkt jag kom ihåg & så. (Har video fr en kinesisk typ youtube, plus musiken på cd). Har inte tyckt att det sett så jobbigt ut när jag bara kollat igenom snabbt, och tänkte att jag kanske bara fått för mig att det var SvinJobbigt då när vi gick på gymmet, var ju ett tag sen nu. 
HA!   
Stod häruppe framför tvn & bara fölkde med lite i rörelserna, och det rann svett om mig sen. Oh My God. Kom också till den obehagliga insikten att jag tappat bort nå´t på vägen:
Balansen - puts väck, helt borta. Kunde fan knappt stå i position på båda benen med ett framför det andra.
Muskelkontroll / Teknik - som bortblåst.. Okej, knä upp 2 ggr, sen spark fram." Baggis!" Jo tjena. Om jag inte ramlade omkull för att jag försökte dra upp båda knna samtidigt så lyckades jag rotera 240 grader så tvn hamnade i nacken nå´nstans
Hjärnan - "kombination?" va?
Jaja, men det blir det snart ändring på , ska jag se till sörrni!
  JoBBA!!   
******************************
Imorrn bitti ska jag iallafall gå upp i ottan & ta en långis med Ronja. Kanske hon inte blir så hispig sen. Lite tråkigt att lämna Moa hemma (för att inte tala om det hjärtslitande skuldkänslorna. Ni kan ju tänka er blicken man kommer få när man tar ut Ronja & stänger in henne....) men men.
Har iaf lagt in lite ny musik på mp3, & ska ta m ett extrabatteri, kanske blir lite roligare att traska. 
Sen ska jag förhoppningsvis bege mig & inhandla en ny mobil. Man kan ju tycka att det varit behövligt ett tag... Men har inte ens orkat kolla, finns ju en miljon olika. Hittade en som jag ville ha nu i veckan, turkosmetallic & med ett utfällbart tangentbord. (Samsung såklart.) Var till och med in på Onoff idag för att kolla på den, innan jag skulle beställa på nätet. Men, hoppsan , när jag satt & bläddrade efter billigaste sidan råkade jag på en annan juvel. Hade ju ställt in mig på ca. en tusenlapp nu då, och den här var ju lite dyrare... Runt 1600:- (sen plus försäkring & sån´t om man ska ha d, och tror att det kan vara en bra idé för mig. Vad tror ni???) 
Så känns ju lite drygtatt helt plötsligt ha gått upp en 500-ring.. MEN! Det måste ju vara bättre att köpa en som man verkligen vill ha istället för att lägga 1100 på nå´t som "får duga"? Eller hur?
Ett stort och rungande JA! tar vi lucka nummer ett. (=Malins logik. Vinner jämt i längden.)
Natti natti, sussa sött     

Nyss (eller ja, tre-fyra timmar sen), så gick tittade jag på BodyCombat programmet, ville bara köra igenom det för & se hur mkt jag kom ihåg & så. (Har video fr en kinesisk typ youtube, plus musiken på cd). Har inte tyckt att det sett så jobbigt ut när jag bara kollat igenom snabbt, och tänkte att jag kanske bara fått för mig att det var SvinJobbigt då när vi gick på gymmet, var ju ett tag sen nu. 
HA!   
Stod häruppe framför tvn & bara fölkde med lite i rörelserna, och det rann svett om mig sen. Oh My God. Kom också till den obehagliga insikten att jag tappat bort nå´t på vägen:Balansen - puts väck, helt borta. Kunde fan knappt stå i position på båda benen med ett framför det andra.Muskelkontroll / Teknik - som bortblåst.. Okej, knä upp 2 ggr, sen spark fram." Baggis!" Jo tjena. Om jag inte ramlade omkull för att jag försökte dra upp båda knna samtidigt så lyckades jag rotera 240 grader så tvn hamnade i nacken nå´nstansHjärnan - "kombination?" va?Jaja, men det blir det snart ändring på , ska jag se till sörrni!  JoBBA!!   
******************************
Imorrn bitti ska jag iallafall gå upp i ottan & ta en långis med Ronja. Kanske hon inte blir så hispig sen. Lite tråkigt att lämna Moa hemma (för att inte tala om det hjärtslitande skuldkänslorna. Ni kan ju tänka er blicken man kommer få när man tar ut Ronja & stänger in henne....) men men.Har iaf lagt in lite ny musik på mp3, & ska ta m ett extrabatteri, kanske blir lite roligare att traska. 
Sen ska jag förhoppningsvis bege mig & inhandla en ny mobil. Man kan ju tycka att det varit behövligt ett tag... Men har inte ens orkat kolla, finns ju en miljon olika. Hittade en som jag ville ha nu i veckan, turkosmetallic & med ett utfällbart tangentbord. (Samsung såklart.) Var till och med in på Onoff idag för att kolla på den, innan jag skulle beställa på nätet. Men, hoppsan , när jag satt & bläddrade efter billigaste sidan råkade jag på en annan juvel. Hade ju ställt in mig på ca. en tusenlapp nu då, och den här var ju lite dyrare... Runt 1600:- (sen plus försäkring & sån´t om man ska ha d, och tror att det kan vara en bra idé för mig. Vad tror ni???) 
Så känns ju lite drygtatt helt plötsligt ha gått upp en 500-ring.. MEN! Det måste ju vara bättre att köpa en som man verkligen vill ha istället för att lägga 1100 på nå´t som "får duga"? Eller hur?Ett stort och rungande JA! tar vi lucka nummer ett. (=Malins logik. Vinner jämt i längden.)
Natti natti, sussa sött     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 september 2013 21:58

Ja, enligt P3 Nyheter så är det fler personer som (olagligt) laddar ner E-böcker än porr. Undersökningen är gjord med 75 000 svarande. Undersökningen visade också att de som laddar ner mest är killar över 20. Tillåt mig ta ett moment:::  Oookejjj...

Av Malin - 1 september 2011 22:18

Har skrivit om det förr, och nu hände det igen. Läste en artikel tidigare idag, på aftonbladet.se (integjort på sista typ 5-6 månaderna), och la märke till en bild i en artikel om en liten flicka som fått händerna bortsprängda. (Bilden var från en ...

Av Malin - 24 augusti 2011 22:54

Har börjat titta på tv igen ikväll, vad kan det vara, en två tre år sen sist. Har varit alldeles för less på programkvaliteter, tidsförskjutelser och reklamavbrott för att slå på tv:n för mindre än en dvdfilm, sen typ 2009.  Sen ikväll såg jag förs...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:50

Finns det muslimska/islamistiska seriemördare? Alltså sådana typer som det görs tv-serier och filmer om i västvärlden; hemska tortyrare som samlar på ögon & stortånaglar. Vem har någonsin läst en deckare som utspelar sig i middle east med middle ea...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:30

Är alla irakier och/eller iranier etc. (ursäkta min okunnighet här) muslimer? Eller islamister och/eller vad det nu är? Eller finns det dom som är infödda i den religionen som också ifrågasätter och ställer sig utanför? Min farfar är en "avhoppad" ...

Ovido - Quiz & Flashcards