Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 17 oktober 2008 22:35

FAN!!! Jag känner mig så gammal! Ser bilder på syrrans kompis (som råkar vara min kompis syrras mans brorsdotter...? och som även har en storebror jag gick på konfirmatinsträning med, fast d visste vi inte då) på syrrans blogg. Och när jag ser henne (Fia) som jag kände när hon var weee big (innan jag å min kompis Sofia kände varann, ens bodde i närheten av varann), så inser jag hur mkt jag måste ha förändrats oxå. Och det känns ....

ja... det känns..

Av Malin - 17 oktober 2008 22:16

Ja, imorrn gäller det. Ladies Night i Örebro. Känns lite sådär... Inte som att vi har allt under kontroll... Eller ja, lite oplanerat överhuvudtaget känns det. Men blir säkert topp när vi väl är där.


Såg att d gått tre dar sen uppdaterat, trodde jag inte. Vet inte vad jag gjort.. Pluggat, & inte ens slagit på datorn på tre dar. Låter ju jättekonstigt.


Jaja, fick jobbkläderna idag, så lägger väl ut ett par bilder på söndag så ni får se hur tjusiga vi är.

Av Malin - 14 oktober 2008 22:14

Gick just till Coop här nära, skulle köpa min jäkla toblerone. På vägen till godiset fastnade jag istället vid den minimala glassfrysen & krossad choklad. (Tror inte jag ätit glass sen jag åt en magnum den gången jag, Annie, Tini å hennes mamma hade trevligt när vi väntade på bussen från Ghajn Tuffieha nån gång i maj...), och när jag öppnade plånkisen så hade jag bara nitt bibliotekskort där. (Från Sandviken dessutom)

Grejen var ju att jag haft betalkortet (& nyköpingsbibbla-kortet) i fickan när jag gick till stan, och sen inte flyttat d till plånboken. Och dom skulle stänga om 6 minuter... Men kan ni tänka er, man skickar dit grejerna på bandet, slår upp plånkan, å så är den tom. Jag vart ju så jäkla häpen. Måste sett ganska kul ut. När hon i kassan säger "24 kr tack", jag öppnar min plånbok som d mest naturliga i världen.. Å sen bara fryser till. Står där & stirrar ner i händerna. aja.


Fan, var ju så inställd på den där glassen då, så jag struttade hem & sen tebax på bara några minuter.

Av Malin - 14 oktober 2008 21:24

Okej, inte världens nyaste film. Men den råkar gå på trean nu. Jamen jag menar mjölkmustaschen, sönerna, bara för ett axplock? Hilarious!!!


Just det, fick en kommentar av min syster Linda nu på mitt förra inlägg. Hon påpekade, helt rätt, att jag glömde nämna att jag kan bli en väldigt ond person när jag dricker. Och det har hon så himla rätt i, det erkänner jag. Jag kan vara oförsvarligt elak på fyllan (ytterst sällan, men när det väl sker, ja, då händer det. Inget jag gärna vill ta upp, men vi försöker ju vara sanna här.)

När det väl händer har det oftast inget med just tillfället ifråga att göra (klart d händer oxå) men att jag omedvetet samlat på mig (märk jag å inte man..) grejer som stört mig, saker som hänt, och sen tar ut allt vid samma tillfälle, ett tillfälle som är helt opassande såklart, och låter allt gå ut över det/dem som råkar vara där.


Nä, nu vart det här så utlämnande att jag tänker gå köpa lite toblerone innan shopen stänger. Bara för att jag vill =o)





Ego

Av Malin - 14 oktober 2008 18:32

Ni som känner mig väl vet ju redan det här, men till er som inte gör det (än) så vill jag bara berätta lite om mig själv.

Jag är en väldigt egen person, eller privat kanske är mer rätt uttryckt. Visst älskar jag att umgås med folk, men jag tycker om att vara själv också & ibland vill jag bara vara själv. Har inte nå´nting med nå´n annan att göra, det är bara jag. Så ni vet allihop.


Ibland kan jag vara ganska svår att ha att göra med antar jag, och kan ofta uppfattas som ganska negativ, men ändå på ett ganska bra sätt. Fast det beror nog på vilken sorts person man är själv & vilken sorts humor man har, för jag kan vara himla ironisk, sarkastisk, kan driva mkt m folk, osv (men aldrig med en elak baktanke, det kanske kan låta så om man inte uppskattar den sortens humor. Och det är ju inte meningen.)


 Jag är oftast en himla snäll människa, och vill jag vara elak mot nå´n är jag det på ett direkt sätt, inte genom att komma med massa pikar osv.


Okej, det var nog bara det jag ville säga nu. Kommer säkert mer om mig senare (för er som är intresserade =o)

Har nyss kommit hem från bibblan, var där hur länge som helst och fick med mig en hel rygga med böcker därifrån. Idag har det varit jäkligt skönt ute, sol hela dan och när jag kom hem var det fortfarande 10 grader ute. (Tini & Annie kan vara tysta nu tycker jag.)


Ska göra lite kycklingsallad snart, varit & köpt fileér, ceasardressing & massa olika grönsaker. Var nästan ett halvår sen sist, före Malta.


So long my friends!

Av Malin - 14 oktober 2008 13:42

Har hittat den perfekta positionen med datorn framför tv:n. Sitter i min lilla superbekväma halvsoffa/schäslong med en stor skön kudde bakom ryggen, benen utsträckta framför mig, datorn i knät på en plastplatta, tv:n rakt framför mig. Varför har jag inte kommit på det här tidigare?

Av Malin - 14 oktober 2008 00:38

Så kände jag mig idag.


Fast.. inte av Tom.. Why?? Tom, tell me!!!



Av Malin - 14 oktober 2008 00:11

Det här är oförlåtligt. Mår nästan illa. Hade just skrivit ett superbra inlägg, å sen var det borta när jag tröck (ja) på spara.


Hade författat världens mest kärlekliga inlägg (som just idag var till mamma, Annie & Dennis) , som verkligen förgyllt min dag. Utöver den glädje jag uplevde denna morgon på väg till skolan. (Ytterst oväntad, var såå jobbigt att gå upp imorse, (sov ovanligt skönt, brukar aldrig sova till klockan) men på väg till skolan (gåendes, och ni vet hur mycket jag hatar det...)

Men på väg i morse (till drama som jag HATAR) så kom jag på att jag var så himla glad.



Varför?

Ovido - Quiz & Flashcards