Alla inlägg den 3 april 2010

Av Malin - 3 april 2010 13:47

Nä men om man kanske skulle ta och försöka ta sig ur sängen snart... Vaknade för typ två timmar sen, uträttade mina behov, hämtade frukost, och återvände till mitt himmelskt mjuka & komfortabla horisontallägesfort. (Borg alltså.) Sen har jag ägnat mig åt att spela lite poker samt prova på & jämföra massa webläsare, har för närvarande fyra stycken installerade på datorn och det kan ju tyckas liite överdrivet. Men jag vet inte. Installerade Safari for ett tag sen, tyckte det fungerade utmärkt, snabbare än Explorer. Jättesnyggt gränsnitt med bra funktioner, perfekt för att glassa omkring på webben. Men sista dagarna har jag tyckt att det segats ner himla mycket, och oxå sett att den drar fruktansvärt mycket energi i aktivitetshanteraren.


Så igår när jag installerade ett pokerprogram råkade jag få med Google Chrome, också en webläsare. I tester som Pc För Alla gjort så vann den klart i snabbhet när man surfar, och det kan jag nog tro på fast jag bara använt den nå´n timme. Synd bara att det ser ut som att den är designad för nå´t dataprogram till dagisbarn. Riktigt uselt måste jag säga. Lite som färgkritor på fintapeten slash Fem Myror är Fler Än Fyra Elefanter. STOOORA bokstäver och ruuuunda hörn & menyer. Fult fult fult fult fult!


Borde verkligen gå upp nu, ta morgonpromenaden med Moa. Men var ju så bekvämt här (man förstår det inte riktigt förrän man ser det, kanske kan få mamma att ta en bild så ni får se    ). Och var ju så kul med poker, inte spelat på hur länge som helst.

Och förresten så kan jag ju förtjäna att dra mig lite idag när jag jobbade så hårt igår. Eller hur?


Antar att jag iallafall borde ta mig upp tills Linda och Robert kommer hit och ska äta påskmiddag. Kanske duscha? Definitivt klä på mig iallafall. Så fort jag går upp. Definitivt.   



  GLAD PÅSK HÖRRNI!


Ovido - Quiz & Flashcards