Alla inlägg den 15 april 2010

Av Malin - 15 april 2010 19:29

Det ska väl då vara typiskt. När jag väl kommit mig för med att börja söka efter sommarkurser, och även fått den briljanta    idén att kolla efter komvux-kurser för att spara högskoleveckor på Csn, nej men då funkar väl inte sökfunktionerna på flera sidor.

Det var då själva fa-an! 


Sitter uppe framför tvn med datorn, och gör en massa saker som inte är de jag har på min "att-göra-idag-torsdag"-lista. Försökte ju iallafall söka en kurs, det borde väl räknas? Lite? Liiite kanske, bara? Nähä. 

Det var väl då själva fa-an! 


Jobb imorrn. Börjar nio. Alltså 09.00 På egen begäran en timme tidigare än Solveig tänkt först. Men... Hur tänkte jag då? Måste alltså gå upp typ sju!

Det var väl då själva fa-an!


Börjar bli väldigt hungrig nu känner jag. Typ bara ätit fil & yoghurt & morötter idag. Åh, nudlar med kyckling, majs & ärtor skulle ju vara toppengott. Eller köttfärssås!! Oj, det var inte igår... *Slurp*

MEN! Tror ni att det finns nå´t hemma? Nej, det kan jag inte påstå! Utbudet i kylen, frysen, skafferiet, ja, hela köket skulle man kunna säga, begränsas till 17 påsar med frysta grönsaker, en halv påskskinka, 5 st (oöppnade) liter-förpackningar med fil bäst före mars, hårdbröd, frukt, och 7 halvt urdruckna avslagna 1,5 liters Ramlösa. (Nu kan ni nog tycka och tro att jag överdriver väldans mycket nu, men faktiskt; Nej, jag gör ju inte det.)

Det var väl då själva fa-an!


Sandra ringde tidigare, men eftersom det var till min mobil så hörde jag ingenting. Gick och hämtade hemtelen och väntade spänt på att hon skulle ringa igen. Efter en stund får jag ett mess: "Oj, skulle inte ringa, la mig ner för en tupplur, rakt på telefon." Jaha, det förstod man ju. När min mobil väl ringer, en sisådär 5-6 ggr/månad, då var det ett misstag.

Det var väl då själva fa-an!


-----------------------------------------

  

Haha, okej, nu ska jag ge mig. Blev lite caught up in the moment där     

Av Malin - 15 april 2010 12:08

Visade sig att jag inte behövde välja. Fick båda sorterna gratis. Plus dubbelt upp av dom snyggaste. Så snart har jag 420 etiketter till. Bra med lite variation, kan man använda till olika tillfällen/grejer/situationer. Grrreeeaaattt!


Nu snabbdusch innan Ellen, sen Viken ToR, sen tillbax till Den Otroliga Odlingen. 


Tja tja!

Ovido - Quiz & Flashcards