Alla inlägg den 6 april 2010

Av Malin - 6 april 2010 21:53

Är det bara jag som bloggar längre i hela vida världen eller? Här får man massa skit för att man aldrig uppdaterar, och vad händer när man skärper sig? Jo, ingen annan uppdaterar nå´nsin. Jag tänker inte peka ut nå´n, ni vet vilka ni är. Annelie.   


Jag körde en kompromiss med planteringen. Jag hällde i jorden ute, sen kan jag ju sitta härinne i värmen (Jo tjena   ) och sätta fröna. Smarrtt va?


Duschat Moa oxå, oj oj oj. Smutsig. Och i alla tovor under armarna hittade jag både det ena & det andra, typ barr, grus & pinnar. Längtar tills torsdag, då åker eländet av. Åtta noll noll på morgonen. I Valbo. Hmm..


Av Malin - 6 april 2010 15:40

Ända sen Annelie för några veckor sedan delade med sig av sitt hemliga recept på toast så har jag inte kunnat få nog av de grillade små underverken. 

Igår hade Moa och jag knaprat morötter hela dan, så blev lite hungrig mot kvällen. Öppnar kylen, och vad ser jag? Ingen tacosås! Katastrofen var ett faktum. Jag grät mig själv till sömns igår.


Idag har jag varit och inhandlat ännu mera grejer till mitt lilla (allt större & större) odlingsprojekt, "Plan: Trädgård". Jord, såbyttor, och ett hutlöst dyrt miniväxthus. (En plastbricka med lock.) 

Hittills har inget grott förutom pysslingkragarna, som jag inte gillar speciellt men köpte för det var billigt. Kanske inte blir nå´nting av nå´t, det skulle ju vara typiskt. Bara för att jag inte orkade läsa på.  ...


Typiskt att solen försvann precis när jag kommit hem & vill plantera på altan. Iskallt utan sol, men blir så smutsigt inne. Hmmm, tänk tänk tänk...

Kanske spara till imorrn? Jaaa vaklart! Precis som jag brukar göra. Med allt. Lika bra att följa en vinnande strategi, eller vad tycker ni?


  

Ovido - Quiz & Flashcards