Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Malin - 1 januari 2009 21:35

Det här har utan tvekan varit mitt värsta jullov nånsin. Känns så jäkla surt.

Blev kanonsjuk dan före julafton. Hade varit lite småförkyld i över en vecka, men det bröt aldrig ut riktigt. Sen vaknade jag en natt och kunde inte andas. Det bara pep & tjöt i bröstet, hostade hinkvis med slem. Läste läkarboken att det antagligen var luftrörskatarr, och det ska typ gå över av sig själv. (Nu såhär i efterhand ser jag ju att jag borde gått till doktorn tidigare, men det var ju massa helgdagar, å så är det ju inte jättekul att åka in heller.) Ringde iallafall i tisdags men då hade de ont om tid så jag fick hostmedicin utskrivet över telefon så skulle jag se om det hjälpte, annars ringa igen imorrn. Fick samma medicin som jag fått förr (fast aldrig haft sån här hosta tidigare) Cocillana, den är superbra och brukar hjälpa. Jag hostade lite mindre till en början, men kunde fortfarande inte ligga ner. (Har inte legat ner på 9 dagar, himla jobbigt faktiskt. Inte insett vilken lyx det är att kunna ligga ner & sova.) Så imorrn blir det väl till att bita i det sura äpplet och ringa igen. (Har läst om skräckscenarion i läkarboken när dom tömmer lungorna på vätska (ser framför mig en lång jäkla nål som dom trycker in mellan revbenen), och slangar och skit ner i bröstet.) Hua.


Missat allt roligt och inte ens kunnat njuta av att vara ledig, har mått så dåligt (och gör fortfarande). Julafton gick väl an, mådde iaf hyfsat bra. Men sen var det tvärkört. Missade t.o.m min egna julfest med jobbet. Jag som ordnat & fixat allt, så kunde jag inte ens gå. (Och det vet ni ju, det ska mycket till för att jag ska missa en bra fest =o).

Skulle firat nyår hos pappa igår också, istället låg (satt!) jag utslagen i soffan och försökte andas mellan hostattackerna. Såg en smällare. Fem över tolv var jag så slut att jag tack & lov lyckades slumra till ett tag (kanhända på grund av kombinationen cocillana & vitt vin. På medicinen: "Att undvika: alkohol".) Skönt att få sova ut en stund, även om det var i lodrät position & ganska luddig skalle i morse....


 Så nu är det bara fyra dagar kvar på detta urusla lov, har massa skolarbete som ska göras klart, har bara orkat göra en liten del än.

Usch vilket klagit & gnälligt inlägg det här blev, vilken start på det nya året! Men då kan det ju bara bli bättre då, eller hur?


GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOP!!!


mysekramar från Malin 

Ovido - Quiz & Flashcards