Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Malin - 22 januari 2009 20:09

Kollar på Gränspoliserna England. Alltså, to the extent folk är villiga att gå för att få komma in, jobba eller bo, i England, är för mig häpnadsväckande.

Och vad folk ljuger, t. ex arbetsgivarna som anställt svart arbetskraft som polisen sen slår ner på.


Är det för att jag är så skadad av EU? Jag är ju inte precis berest, bott i Barcelona ett tag, åkt fram & tillbaka till Wales (flög till England, Storbrittanien) 5-6 ggr, bott i Malta en stund.

Varenda gång av dom så har jag varit tvungen att visa passet: när jag checkar in, när jag ska boarda, när jag landat. Tyckt att det varit "överdrivet", "vi bor ju i EU, det ska vara öppna gränser" har jag tänkt. Gud vad krångligt att visa passet minst TRE gånger. Åååhhhh!!!


Men nu när jag ser hur det verkar funka i resten av världen, så verkar det så himla enkelt. Det är Visas, och det är förhör, anledningar, etrc.


Jag har ju alltid trott att om man skulle rösta om EU idag skulle jag rösta nej. Jag har ju faktiskt inte en aning om hur det var att resa innan, kanske var lika enkelt? (Jag röstade iaf om EMU:n , då var jag tillräckligt gammal, jag röstade NEJ. Och jag hoppas att om det blir en till omröstning att det blir NEJ.)

 (Ändå är jag ändå visionär nog att inse att så småningom, vem vet om hur många sekel (snarare årtionden) som hela världen kommer ha samma valuta.)



Okej, det här blev kanske lite osammanhängande inlägg, men jag hoppas ni förstått min tanke.... Annars får ni fråga ska jag förklara.



Ovido - Quiz & Flashcards