Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Virustomte

Av Malin - 26 januari 2009 12:08

Pest & pina! Tog mig ner på stan imorse, var tvungen att gå till Apoteket. Hade slut på nässprej, ibumetin & cocillana.  

(Sov inge vidare inatt heller, andas jättekonstigt.) Var inte jättekul att släpa sig ut i morse, tar ca. 20 min ner till stan, men tack till Jennie som kom & sällskapade med mig. Kände mig som en riktig virustomte, mysbyxor, glasögon, världens största fulaste fleecejacka, mössa, vantar och en knallröd näsa.


Har kollat upp vårdcentral här, för känns som jag måste göra något snart. Visade sig att den ligger på våningen under vårat klassrum, så ska försöka boka en tid tills på onsdag, när vi ska till skolan igen. (Eget arbete måndag & tisdag). Lika bra att ta två i en smäll. Frågan är ju vad dom tycker att man kommer dit utan att vara skriven här. Har hört att dom kan vara himla hårda på att man går till "rätt" central. Ska ringa snart och kolla.

Ja, sen slog jag upp mina hostmediciner på fass.se, och såg att sällsynta biverkningar på båda var andningssvårigheter & bronkoplasma (eller vad det nu var, hade med luftrören att göra.)


Känns väl kanske lite omotiverat att hon skriver ut dom åt mig över telefon, när jag båda ggr sa att jag hade svårt att andas, och första gången sa att jag ville träffa en doktor?


Verkar som jag måste ha överdoserat på nässprej också, för nu hjälper det inte med den jag köpte idag. Har bara haft pyttelite kvar senaste dagarna, så inte kommit nån ordentlig "dusch", har bara skvätt upp så mycket jag kunnat. Typiskt! Hatar snor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 september 2013 21:58

Ja, enligt P3 Nyheter så är det fler personer som (olagligt) laddar ner E-böcker än porr. Undersökningen är gjord med 75 000 svarande. Undersökningen visade också att de som laddar ner mest är killar över 20. Tillåt mig ta ett moment:::  Oookejjj...

Av Malin - 1 september 2011 22:18

Har skrivit om det förr, och nu hände det igen. Läste en artikel tidigare idag, på aftonbladet.se (integjort på sista typ 5-6 månaderna), och la märke till en bild i en artikel om en liten flicka som fått händerna bortsprängda. (Bilden var från en ...

Av Malin - 24 augusti 2011 22:54

Har börjat titta på tv igen ikväll, vad kan det vara, en två tre år sen sist. Har varit alldeles för less på programkvaliteter, tidsförskjutelser och reklamavbrott för att slå på tv:n för mindre än en dvdfilm, sen typ 2009.  Sen ikväll såg jag förs...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:50

Finns det muslimska/islamistiska seriemördare? Alltså sådana typer som det görs tv-serier och filmer om i västvärlden; hemska tortyrare som samlar på ögon & stortånaglar. Vem har någonsin läst en deckare som utspelar sig i middle east med middle ea...

Av Malin - 21 augusti 2011 18:30

Är alla irakier och/eller iranier etc. (ursäkta min okunnighet här) muslimer? Eller islamister och/eller vad det nu är? Eller finns det dom som är infödda i den religionen som också ifrågasätter och ställer sig utanför? Min farfar är en "avhoppad" ...

Ovido - Quiz & Flashcards